Jaká jsou tajemství zemí, které mají nejlepší školství na světě? A jak to udělat i u nás?
- Jak se vychovává kolektivní odpovědnost v Japonsku a je důležitá?
- Proč dáváme tolik peněz do vzdělávání, ale výsledkem je průměr?
- Co stojí za úspěchem států s nejlepším vzděláváním na světě?
- Co udělat, aby našim dětem vzdělání k něčemu bylo?
- Proč mají finští žáci zdaleka nejlepší výsledky?
—
Nepostradatelná kniha pro učitele, rodiče i studenty, kterým záleží na vzdělávání. A také pro ty, kterým se nelíbil náš školský systém, když sami seděli ve školních lavicích.
Lucy Crehan byla jako učitelka v městské škole rozčílená neustále se měnící vládní politikou, která se prý zakládá na zkušenostech z nejlepších vzdělávacích systémů. Ve Finsku, Kanadě, Japonsku, Číně a Singapuru strávila měsíce s učiteli ve školách.
Rozhodla se zjistit, co se skutečně děje ve třídách v zemích, jejichž teenageři se umísťují na předních místech ve čtení, matematice a přírodních vědách.
Poté, co v každé zemi strávila nějaký čas výpomocí ve školách a často zůstala s učiteli, nás bere na exkurzi po těchto vzdělávacích systémech, vykresluje obraz školního života, dává smysl teoriím, faktům a číslům prostřednictvím příběhů skutečných učitelů a dětí a vybízí nás k zamyšlení nad cíli vzdělávání ve světle těchto rozdílných možností.
Řekli o knize
„Společně s autorkou nahlédneme z nové perspektivy témata, jako jsou podpora well-beingu, (de)profesionalizace učitelství, síťování škol, spolupráce mezi učiteli, podpora škol, které se potýkají s problémy, a mnoho dalších. Kniha plná inspirativních myšlenek a nápadů, které využije každá učitelka, každý učitel a každý rodič.“
— Mgr. Daniel Pražák bdp., učitel na ZŠ Strossmayerovo náměstí, autor podcastu Hovory z kabinetu a finalista ocenění Global Teacher Prize Czech Republic v roce 2022
„Strhující, téměř detektivní, vyprávění, které ukazuje složitost fungování vzdělávacích systémů.
Kniha je přirozenou oslavou školy a učitelů. Ukazuje učitelství jako kreativní a náročné povolání, které talentovaní, přemýšliví a obětaví lidé na celém světě vykonávají s velkým zaujetím a nasazením.“
— doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D., pracuje v Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání pedagogické fakulty UK, kde se zabývá výzkumem vzdělanostních nerovností v základním a středním vzdělávání a aplikací výzkumných poznatků do vzdělávací politiky
„Tuto knihu si musí přečíst nejen učitelé, ale všichni, kdo se dnes podílejí na výchově nebo tréninku mladých lidí.“
— BSir Clive Woodward, bývalý hráč a trenér ragby, podnikatel
Ukázka z knihy
O autorce

LUCY CREHAN
Je kvalifikovaná učitelka, výzkumnice v oblasti vzdělávání a mezinárodní poradkyně v oblasti vzdělávání. Tři roky učila přírodní vědy a psychologii na střední škole, než se začala věnovat výzkumu a politice a získala vyznamenání v magisterském studiu pedagogiky na univerzitě v Cambridge.
Od svého návratu z průkopnické cesty po "nejvýkonnějších" vzdělávacích systémech světa publikovala zprávu o kariérní struktuře učitelů pro IIEP UNESCO, radila britské vládě v rámci pracovní skupiny pro pracovní zátěž učitelů a o své práci přednášela na konferencích ve Velké Británii, USA, Francii a Švédsku. Nyní pracuje jako členka týmu, který radí zahraničním vládám v oblasti reformy vzdělávání ve společnosti Education Development Trust. Lucy žije v Bathu se svým manželem Markem.
Twitter | Linkedin
Rozměry | - |
---|---|
Autor | |
Interpret | |
Překlad | |
Počet stránek | 292 |
Vazba | |
Typ knihy | |
Datum vydání | 19. 08. 2022 |
Jazyk | český |
Původní název | Cleverlands |
Recenze zákazníků
Zatím žádné recenze.
Buďte první, kdo napíše recenzi „Chytrozemě”
Musíte být přihlášeni v abyste mohli přidat recenzi.